Wykonujemy ROCZNE PRZEGLĄDY PLACÓW ZABAW-ceny konkurencyjne /tel. 501 337 870/
Zaletą przeglądu wykonanego przez naszą firmę jest możliwość podjęcia natychmiastowych działań naprawczych .
Zleceniodawca otrzymuje pełną dokumentacje oraz zapis na płycie do corocznego zastosowania.
W materiałach pozostawionych znajduje się pełna instrukcja do wdrożenia systemu kontroli placu zabaw
Lista najczęściej występujących nieprawidłowości:
- Twarde siedziska huśtawek i elementy karuzel (szczególne i surowe wymaganie normy).
- Niewłaściwa wielkość lub jakość nawierzchni – strefy upadku – amortyzującej upadek.
- Niebezpieczne elementy konstrukcji urządzenia znajdujące się w strefie ruchu lub upadku.
- Niewystarczająca stateczność urządzeń .
- Niewystarczająco wytrzymałe osłony i szczeble drabin powodujące upadki z dużych wysokości.
- Niebezpieczeństwo zakleszczeń części ciała w otworach konstrukcyjnych urządzenia.
- Lekceważenie zabezpieczenia przed dostępem małych dzieci. Jeżeli pierwszy stopień jest niższy niż 40 cm, na urządzenie mogą dostać się dzieci młodsze niż 3 lata (jeśli takie znajda się bez nadzoru), wtedy zabezpieczeniem przed spadnięciem z dalszych części muszą być pełne bariery, np. kolorowe sklejki. Dla dzieci starszych wystarczą ażurowe osłony.
- Brak wymaganych instrukcji, zwłaszcza informujących o odpowiedzialności za bezpieczeństwo.
- Brak regularnych przeglądów i nadzoru prowadzący do użytkowania obiektów uszkodzonych, niestabilnych czy wręcz przestawianych i przerabianych.
- 3.2.3 PLAN KONTROLI
- Właściciel lub zarządca placu zabaw powinien ustalić odpowiedni Plan Kontroli i jego przestrzeganie. W Planie Kontroli należy zapisać częstotliwość przeprowadzania czynności kontrolnych, z uwzględnieniem zaleceń producenta i warunków lokalnych, takich jak warunki atmosferyczne, zagrożenie wandalizmem i ilość użytkowników korzystających z obiektu. W Planie należy zawrzeć spis aspektów (elementów) podlegających różnego rodzaju kontroli. Należy także określić sposób wykonywania inspekcji oraz środki zaradcze, w przypadku wykrycia nieprawidłowości. Jeżeli Zarządca nie wypełni miejsc wykropkowanych dalej, przyjęte zostaną wartości tam wpisane jako dopuszczalne. Zakres obowiązkowych czynności kontrolnych znajduje się w rozdziale 5 i może być modyfikowany przez właściciela.
1) Kontrola bieżąca„B”(„przez oględziny”), będzie przeprowadzana ....... razyna tydzień (nie rzadziej niż co 7 dni). Kontrola ta ma na celu ujawnienie oczywistych zagrożeń mogących być wynikiem zużycia, wandalizmu, lub warunków pogodowych zmiennych z dnia na dzień. 2) Kontrola funkcjonalna„F”będzie przeprowadzana co ....... tygodni (nie rzadziej niż co 3 miesiące). Kontrola ta sprawdza To samo co poprzednio tylko bardziej wnikliwie oraz funkcjonalność i stabilność sprzętu, głównie jego zużycia. 3) Kontrola podstawowa „P”(„coroczna”) będzie przeprowadzana raz w roku.. |